20120624

Juhannus

Juhannus ei ole koskaan tarkoittanut minulle juuri mitään. Ihmiset ovat kaikonneet ympäriltäni juhlimaan, ja minä olen jäänyt ihmettelemään, miksi kaikki toitottavat yhdestä viikonlopusta niin kamalasti. Vähitellen opin, että muut pääsevät mitä mielettömämpiin seikkailuihin juhannuksena. Onhan se surullista, kun joutuu vastaamaan "En paljon mitään" kysymykseen jussinpäivien tekemisistäni.

Tänä kesänä kaikki on niinkuin aina ennenkin. Ystävät ovat mökeillään tai toistensa mökeillä, mutta minä olen tullut tyhjään kaupunkiin vanhempieni luokse. Ei juhlahumua, ei purjehdusta, ei rantasaunaa ja vain jokunen hyttynen. Katsomme televisiota ja pikkusisko riitelee mokkulasta, jota minä tarvitsen etsiäkseni asuntoilmoituksia netistä.

Sitten menemme grillaamaan takapihan grillikatokseen. Pystytämme sulkapalloverkon. Sisko nauraa maassa kippurassa, kun kumpikaan meistä ei osaa lyödä palloa verkon yli. Käymme puistossa kävelemässä, opettelemme porukalla soittamaan bassoa. Kesän paras viikonloppu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti